Aquesta activitat va dirigida a alumnes de cicle superior de primària.
Pretén que els alumnes es relacionin socialment, aprenguin aspectes sobre la regió d'una manera més vivencial, que s'organitzin a l'hora de treballar en grup i aprenguin a cooperar i arribar a un consens quan preparin les preguntes i prenguin decisions sobre l'activitat.
Consisteix en què els alumnes preparin un seguit de preguntes sobre una part de la regió estudiada amb la finalitat de dur a terme una entrevista. Aquesta la faran a persones que provinguin de la regió, ja siguin familiars, amics o coneguts. Es realitzarà en grups de tres i ha de tenir un mínim de 6 preguntes.
Entregaran un treball escrit amb la informació i l'entrevista. També un CD amb l'entrevista gravada. A més, han d'adjuntar una autorització de la persona entrevistada conforme està d'acord que la gravació es dugui a terme.
Té com a objectius:
- Conèixer la regió a través de persones les quals hi tenen un vincle proper.
- Saber treballar en grup i adquirir responsabilitat individual.
- Aprendre a utilitzar l'entrevista com a recurs de recull d'informació.
- Conèixer la regió a través de persones les quals hi tenen un vincle proper.
- Saber treballar en grup i adquirir responsabilitat individual.
- Aprendre a utilitzar l'entrevista com a recurs de recull d'informació.
- Aprendre a plasmar la informació mitjançant recursos TIC.
- Relacionar-se de manera correcta amb el grup de treball i amb les persones entrevistades.
- Acceptar idees i saber arribar al consens.
- No discriminar els membres del grup.
- Relacionar-se de manera correcta amb el grup de treball i amb les persones entrevistades.
- Acceptar idees i saber arribar al consens.
- No discriminar els membres del grup.
L'avaluació tindrà tres parts:
- Autoavaluació: cada grup ha de mirar els aspectes positius i negatius del treball, què canviarien, com ho resoldrien si ho tornessin a fer, i lliurar-ho per escrit.
- Coavaluació: es farà una petita exposició de l'activitat davant el grup classe i cada grup haurà d'avaluar els altres esmentant aspectes positius i negatius.
- Avaluació del mestre: ha de tenir en compte l'autoavaluació i la coavaluació i a més, afegir la seva opinió i posar la nota final. Els ítems que ha de tenir en compte són:
- La complexitat de les preguntes.
- La informació buscada.
- La polidesa del treball.
- El funcionament del grup.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada